Lilafärgat hår, sug på mina tår!

Hur i helvete kan alla tanter med lila hår vara så otrevliga?  Jag har listat ut det logiska, självaste formen i detta. Alla tanter (55+ are) med färgat brunt hår är bestämda och har oftast för lite tid för att klistra frimärken själva. Tanterna med vit/grått naturligt hår är vänliga och vill prata lite grann om katterna hemma och hur gulliga barnbarnen kan vara. Medans de som bara är helt förskräckliga är de äldre damerna med lilafärgat hår som bara gnäller, tjatar och fnyser åt en. Sam dissar!
Jag undrar vilken sorts tant jag skulle vara ifall jag var en, kanske skulle jag färga håret rött i ren protest... ?
Helgen som jag minns den var underbar. Mira kunde inte komma över, som ni förstått, haha. Men jag ringde en annan kompis jag faktiskt träffade när han var praktikant här på posten samtidigt som jag. Vi såg på film ihop, och det blev den lite udda filmen "Tillsammans" som utspelar sig 1975 i ett kollektiv i Sverige. Flumm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0